TSUKAMOTO DOUBLE-BILL: TETSUO I & II | Offscreen
Sinds het einde van de jaren 1980 heeft regisseur Shinya Tsukamoto zich gevestigd als een van de meesters van de transgressieve Japanse cinema, met radicale werken als Tokyo Fist, Bullet Ballet en de eerste twee delen van Tetsuo, die de basis legden voor de cyberpunkbeweging in Japan.
Reeds sinds zijn debuutjaren als tiener, toen hij al korte Super 8-films maakte, is Shinya Tsukamoto resoluut onafhankelijk gebleven. Hij oogstte alom lof terwijl hij zijn unieke en direct herkenbare esthetiek in de marge van de industrie aanscherpte. Hij verkent vaak thema's als stedelijke vervreemding, fysieke transformatie en psychoseksuele obsessie. Zijn unieke esthetische werken maken korte metten met genres en tarten eenduidige classificatie, waardoor hij navolging krijgt van zowel Quentin Tarantino, Darren Aronofsky als Gaspar Noé.
TETSUO: THE IRON MAN
Een man steekt een metalen staaf in zijn dij. De wond raakt snel geïnfecteerd. Overmand door angst, rent hij weg en wordt aangereden door een auto. Nadat de bestuurder van het lijk af is, merkt hij een stuk metaal op dat uit zijn wang steekt. Vanaf dat moment wordt zijn lichaam een magneet dat alle metalen rommel in de stad naar zich toe trekt...
TETSUO: BODY HAMMER
Een man leeft vreedzaam tot zijn woede tegen het toenemend stadsgeweld en een bende snode skinheads zijn lichaam metalliseert tot een "cyber-gun", een dodelijk wapen.